Jumlah Paparan Halaman

Ahad, 15 Mei 2011

Harapan terhadap Pendidikan KAFA

SF Ustaz Harith Fadhilah
BAGAN TIANG.15hb.Mei,2011(11Jamadil Akhir 1432) 
Ketika di temubual oleh penulis,SF Ustaz Harith Fadhilah b. Abdul Halim,Timbalan Pengarah Jabatan Agama Islam Perak, meletakkan beberapa harapan yang baik untuk direnungi bersama.
Beliau mengharapkan agar majlis ikhtifal seperti ini dapat meningkatkan kualiti pelajar-pelajar KAFA di dalam penguasaan ilmu asas fardhu ain dan al quran.Pelajar-pelajar yang memenangi pertandingan ini diharap akan terus memupuk bakat mereka di masa akan datang.Tak kira di mana mereka berada.
Pengorbanan pihak pendidik amat dihargai oleh pihak Jabatan Agama Islam Perak.Usaha yang disokong dengan baik oleh pihak ibu bapa dan sekolah amat wajar dieratkan dan diteruskan lagi bagi meningkatkan  kecemerlangan pelajar KAFA dan sekolah rendah agama rakyat seluruhnya.
Anggapan bahawa sekolah agama ini sebagai sekolah yang "low class" (rendah nilai) perlu dikikis.Dan semua pihak perlulah bersama-sama berganding bahu menaikkan nama  baik SRAR KAFA  di mata masyarakat. Guru-guru KAFA pula  perlulah bekerja lebih keras untuk menaikkan nama baik KAFA  dan  Jabatan Agama Islam Perak .Semoga kita bersama-sama dapat  melahirkan generasi berilmu dan beramal Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan