Jumlah Paparan Halaman

Selasa, 14 Jun 2011

Tujuan Kursus

SF Tuan Hj. Mohamad Nasar B. Kurdi
SIPUTEH,PERAK.14hb.Jun,2011 - SF Tuan Hj. Mohamad Nasar B. Kurdi, Ketua Penolong Pengarah Bahagian Pendidikan Jabatan Agama Islam Perak menyatakan, tujuan kursus Meningkatkan Profesionalisma Guru SRAR KAFA 2011 adalah bagi meningkatkan mutu pengajaran guru-guru KAFA.Kualiti penyampaian dan personaliti terbaik guru akan melahirkan pelajar-pelajar yang lebih cemerlang di dunia dan akhirat.
Beliau berharap setiap peserta akan mengambil manafaat serta menyampaikan pula ilmu yang diperolehi semasa kursus ini kepada rakan-rakan di sekolah masing-masing. 






SF Tuan Hj. Zahidan Abdul Wahab
Manakala SF Tuan Hj.Zahidan B. Abdul Wahab,Penolong Pengarah Pengurusan Kurikulum Pendidikan Islam Elektif dan KKQ Sektor Pendidikan Islam,Jabatan Pelajaran Perak menyatakan kursus berkaitan dengan al quran akan diteruskan sekiranya ada peruntukan.Bahkan  sekiranya pihak guru-guru KAFA sendiri sudi mengeluarkan sedikit bayaran, pihaknya bila-bila masa sudi untuk turun di mana-mana daerah.Beliau pasti  pihak Jabatan Pelajaran akan meneruskan kursus-kursus sebegini bagi membantu guru-guru KAFA meningkatkan kualiti pengajaran Al Quran di SRAR KAFA.
Menurut beliau lagi kemahiran al quran di kalangan pelajar KAFA perlu ditingkatkan lagi ketahap yang lebih baik.Bukan sekadar lancar membaca sahaja.Hukum tajwid dan fasahah huruf perlu dititik berat oleh setiap pembaca al quran.Beliau berharap kursus sebegini dapat membantu guru-guru KAFA.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan