Jumlah Paparan Halaman

Jumaat, 11 Mac 2011

Bengkel Amali Solat 2011(Bahagian 1)

11hb.Mac.2011(Jumaat) - Pelajaran Amali Solat adalah salah satu mata pelajaran wajib yang diajarkan di semua sekolah KAFA setiap hari pembelajaran. Di penghujung hari persekolahan penggal pertama, satu program Bengkel Amali Solat telah diadakan di sekolah ini.Semua guru-guru telah terlibat dan membantu di dalam program ini.
Ustazah Rohani Abdul Aziz membetulkan cara rukuk pelajar lelaki
Ustazah Norhasanah Bt.Md Senusi,guru kelas 5 Saidina Abu Bakar  mengatakan bahawa adalah menjadi tanggung jawap setiap guru memastikan solat pelajar-pelajarnya dilakukan dengan betul.Untuk peperiksaan UPKK pun mata pelajaran amali solat akan disoal secara lisan.Begitu juga dengan  praktikalnya.


Atas rasa tanggung jawap, beliau turut membantu semasa program ini yang diadakan untuk sessi pagi dan petang.Walaupun beliau mengajar pada sessi petang sahaja.Sessi pagi disertai pelajar tahun 1 hingga 3.Sessi petang tahun 4 dan 5.

Di samping itu, pelajar-pelajar amat gembira kerana dapat mengambil bahagian untuk membantu sesama sendiri membetulkan cara pergerakan dalam solat.
Seorang pelajar lelaki membetulkan tangan rakan mereka semasa takbiratul ihram.
Manakala rakannya menunjukkan kedudukan tapak tangan ketika takbiratul ihram

Setelah selesai program tersebut,pelajar-pelajar berdoa dengan harapan mudah-mudahan dapat melakukan perbuatan solat dengan betul dan menjadi hamba Allah yang istiqamah dalam amalan solat.

Syukur Alhamdulillah
"Ya Allah, terimalah solat kami dan jadikanlah kami kalangan hambamu yang bertaubat.Ampuni dosa kami,ibu bapa kami, guru-guru kami dan sekelian muslimin dan muslimat.Hanya kepadamu,Ya Allah kami memohon dan berharap.Amin...amin... ya rabbal `alamin."

SOLATLAH KAMU SEBELUM MAUT MENJELMA
BELAJARLAR SOLAT DENGAN SEMPURNA 
TANDA KASIH SAYANG DAN KEIMANAN 
KITA KEPADA ALLAH SWT

Tiada ulasan:

Catat Ulasan